26-11-2021 2 min. Rinie van Haren

Vernieuwd logo boven vertrouwde slagerij

Door Rinie van Haren

Aanvankelijk lijkt er niet veel over te vertellen. De regionaal bekende slagerij van Maarten Kocken krijgt een nieuw logo op de gevel. Maar daarmee is zeker niet alles verteld, zo blijkt als ik bij Maarten Kocken op bezoek ben.

'Voor onze klanten verandert er op het eerste gezicht inderdaad maar weinig', vertelt de goedlachse slager. Achter de schermen moet er wel het een en ander worden geregeld voordat de nieuwe frisse uitstraling is gerealiseerd. Nieuwe bedrijfskleding, verpakkingsmateriaal, gevelreclame, overal waar het logo te zien is, moet het vervangen worden door het nieuwe logo.

Zelfstandig

'We stappen uit de organisatie van de Keurslager', zo legt Maarten uit. 'Eerder dit jaar was er een enquete onder alle leden en één van de onderwerpen was de keuze van de leden om voor een landelijke of juiste een lokale variant te kiezen. Wij profileren ons hier al vanaf het begin op de lokale en regionale markt. Dat is voor mij altijd een heel belangrijk uitgangspunt geweest. De Keurslager-formule heeft juist gekozen voor een landelijke aanpak en wil meer vanuit een centraal punt gaan aanleveren en sturen. Om die reden hebben we besloten ons los te maken van die formule en zelfstandig verder te gaan.'

De naam verandert, de vertrouwde kwaliteit en vakmanschap blijven. Foto: Markeon

Keuze voor lokaal

Op de vraag of dat niet veel arbeidsintensiever is, heeft Maarten al direct zijn antwoord klaar. 'We kochten eigenlijk al voor het grootste deel alles zelfstandig bij onze eigen ambachtelijke grossiers en hebben veel connecties in onze branche. We willen juist onderscheidend blijven en denken dat dat onder de Keurslager-formule minder makkelijk gaat worden. De kwaliteit en het vakmanschap zullen we altijd blijven bewaken en datgene blijven doen waarvoor onze klanten steeds weer naar onze zaak komen, zorgen voor ambachtelijke producten en verse bereidingen.' En daarmee komt Maarten Kocken tot de kern van zijn verhaal. Lokaal, en zeker ook regionaal, sterk en onderscheidend blijven met de vertrouwde wijze waarop hij samen met al zijn deskundige teamleden al jaren een stevige positie inneemt in onze regio. De Leeuwense versspecialist blijft wel aangesloten bij de landelijke KNS, een organisatie met ruim 1700 leden, die als branchevereniging optreedt voor de ambachtelijke slagers in Nederland.

Spaaractie

Op woensdag 1 december wordt de verandering officieel doorgevoerd. In de gehele maand november blijven de Keurslager-cadeaukaarten nog inwisselbaar en kan ook nog van het spaarsysteem gebruik worden gemaakt. Op 1 januari 2022 vervalt de waarde hiervan.


Als eerst op de hoogte?
Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief en je bent als eerst op de hoogte van het laatste nieuws.